Workshop na UHK

 
Hlavní stránka
Informace o škole
Škola
Kontakty
Školská rada
Pedagogický sbor
Výroční zprávy
Školní řád
Rozpočet školy
Historie školy
135 let řemeslného školství v Jaroměři
130 let řemeslného školství v Jaroměři
Odborný výcvik
Truhlářské dílny
Kovodílny
Keramická dílna
Čalounická dílna
BOZP
Učební obory
Čalouník
Tesař
Truhlář
Opravář zemědělských strojů
Strojník
Podkovář a zemědělský kovář
Umělecký keramik
Umělecký kovář a zámečník, pasíř
Pro žáky
Žákovská knížka
Suplování
Rozvrh hodin
Studijní materiály
Školní jídelna
Výchovné poradenství
Europass
Závěrečné zkoušky
Pro uchazeče
Přijímací řízení
Výsledky přijímacího řízení
Informační dopis pro žáky 1. ročníků
Dny otevřených dveří 2024/25
Ubytování
Domov mládeže
Ubytování pro veřejnost
Kontakt – Domov mládeže
Řád Domova mládeže
Co umíme vyrobit a opravit
práce TESAŘŮ
VĚTRNÝ MLÝN
výrobky TRUHLÁŘŮ
práce OPRAVÁŘŮ ZEMĚDĚLSKÝCH STROJŮ
Renovace malotraktoru PF 62
práce PODKOVÁŘŮ
výrobky UMĚLECKÝCH KERAMIKŮ
výrobky UMĚLECKÝCH KOVÁŘŮ
práce ČALOUNÍKŮ
Napsali o nás
Projekty školy
Přehled projektů
Šablony pro SŠ
Doučování
Operační programy
Galerie
Videa
FOTO
Tesaři z Francie
Metrostav
Opatovice nad Labem
Praha
Ejpovice
Závěrečné zkoušky 2016
Slavnostní předání vysvědčení
3.A – truhláři, tesaři
3. B – podkováři, umělečtí kováři
3. C – opraváři zemědělských strojů
Dobřívský cvoček 2016
Středověké lešení Rožmberk
Tesaři
Truhláři
Opraváři zemědělských strojů
Podkováři
Umělečtí keramici
Umělečtí kováři
Dokumenty ke stažení
Svářečská škola
Podkovářská škola
Vliv podkování na kopyto
Podkovářská škola – informace
Propozice
Organizační pokyny
Výukový program E-HOOF
Podkovářský seminář
Podkovářský seminář 2023
Podkovářský seminář 2024
Soutěž Tesař 2023
Propozice soutěže
Výsledky soutěže
FOTO a VIDEO
Rozpočet školy
GDPR
Whistleblowing
Energeticka politika

 

 Třída 1. D (1. 6. 2016) a třída 2. B (10. 6. 2016) vyjela do Hradce Králové na workshop konaný při příležitosti 150. výročí bitvy u Hradce Králové.

Po příjezdu jsme se pěšky přesunuli k budově Filozofické fakulty UHK, která workshop pořádala. Průvodci tohoto workshopu byli studenti a doktorandi historie FF UHK V. Naši žáci byli rozděleni do čtyř skupinek a každou z nich měl na starost jeden student FF UHK. Ten je blíže seznámil vždy s jedním okruhem – příčiny, pevnost, bitva, důsledky. Následně žáci do pracovních listů vyplňovali informace, které získali během výkladu studenta UHK. Na každé stanoviště byl jen určitý časový limit a poté se každá skupinka přesunula k dalšímu stolu. Takto žáci obešli všechna stanoviště. Vyvrcholením celého workshopu byl závěrečný kvíz „Riskuj“, ve kterém žáci nejen soutěžili ve vědomostech, které právě nabyli, ale zároveň museli zvážit i taktiku, s jakou bodovou hodnotou si vyberou otázku. Okruhy otázek byly přesně podle čtyř stanovišť a bodová hodnota každého okruhu byla od 100 do 500 bodů. Skupina, která získala nejvíce bodů, zvítězila. Vítězné družstvo dostalo věcné odměny a všichni společně „Certifikát odborníka na bitvu 1866“.

Workshop zcela předčil naše očekávání – vyčerpávajícím způsobem jsme získali vědomosti o bitvě u Hradce Králové a navíc způsob nabývání informací formou aktivního zapojení žáků, podávání informací jejich jen o málo staršími vrstevníky a závěrečný souboj v kvízu všechny nadchl.

Kdyby UHK pořádala častěji obdobné workshopy, určitě bychom se zase zúčastnili.

Eva Sychrová

Události